Toen ik na een carrière bij onderwijsinstellingen, bedrijven en kranten in 2011 als zelfstandig copywriter begon, werkte ik me te pletter om vlotte verkoopteksten uit mijn toetsenbord te halen. Teksten die lezen als een trein. Mijn klanten waren tevreden, ik was dus ook tevreden. Maar na een tijdje voelde ik dat er iets schortte. Mijn teksten deden niet altijd wat ze moesten doen: meer verkopen.
Daarom ben ik me meer en meer gaan toeleggen op respons– en conversiecopywriting. In mensentaal: ik specialiseerde me in het schrijven van overtuigende teksten die doen wat jij wilt: reactie krijgen van je klanten (respons) en meer (online) verkopen (conversie). Ik verslond boeken over verkopen met woorden en volgde doorgedreven SEO-cursussen en trainingen over responscopywriting en conversie-optimalisatie.
Het resultaat? Elke tekst die ik voor je schrijf, onderwerp ik nu aan een dubbelcheck. Overtuigt hij en zet hij je lezers aan tot actie? En zit alles erin om hen te doen bestellen, kopen of abonneren? Zo krijg jij wat je wilt: fris geschreven en overtuigende offline en online teksten die je helpen om meer te verkopen, meer omzet en winst te maken. Of om als organisatie meer middelen te krijgen. Kortom: teksten die werken.