Koen Bruelemans

Je meer doen online verkopen met je website

Hoe beter online verkopen?
Met teksten die je bezoekers omvormen tot klant

Online verkopen? Toon meteen wat je aanbiedt

Wil je meer online verkopen met je website? Val op je pagina’s meteen met de deur in huis.

  • Zeg in je titel wat je bezoeker op die pagina vindt.
  • Gebruik bovenaan de pagina opsommingslijsten.
  • Zeg je bezoeker welke voordelen hij uit je product of dienst haalt.

Krijg een offerte op maat van je bedrijf


Of mail me voor meer informatie.

Hou het simpel en duidelijk

  • Gebruik in je menu’s omschrijvingen die direct duidelijk maken waarover die pagina gaat. Productnamen? Kieper ze in de vuilbak.
  • Overlaad je bezoeker niet met informatie. Hou het to-the-point.
  • Geef je bezoeker de info die hij nodig heeft. Niet de info die jij kwijt wilt.
  • Verdeel je pagina in korte, overzichtelijke tekstblokken.
  • Verschillende producten vergelijken? Zet ze in een duidelijke tabel naast elkaar.
  • Zet op elke pagina een actieknop. Ook bovenaan. En herhaal hem.

Online verkopen = zeg wat je bezoeker wil lezen

  • Je bezoeker beslist nog altijd op basis van emotionele argumenten. Gebruik die.
  • Spreek de taal van je bezoeker: gebruik de woorden waarmee hij je product of dienst omschrijft.
  • Schrijf zoals je spreekt. Goochel alsjeblieft niet met moeilijke woorden.
  • Spreek over je bedrijf als ‘we’.
  • Spreek je bezoeker aan met ‘je’ of ‘u’.

Krijg een offerte op maat van je bedrijf


Of mail me voor meer informatie.

Webshop? Stel je bezoeker gerust

  • Zet zachtjes aan tot actie. Gebruik de actieknop ‘Kopen’ pas in de allerlaatste stap.
  • Geef hem de mogelijkheid om een verlang- of keuzelijstje aan te leggen.
  • Gebruik een geruststellend zinnetje. Zoals ‘Voor 23 uur besteld? Morgen geleverd’.
  • Toon hoeveel klanten het product al kochten.
  • Speel in op het ‘Dat mag ik niet missen’-gevoel: zeg hoeveel stuks je nog op voorraad hebt.
  • En vooral: zeg alleen wat je écht waar kunt maken.

Jaag je bezoeker niet weg op je contactpagina

  • Vraag alleen de gegevens die je écht nodig hebt om hem te contacteren.
  • Zeg duidelijk wat hij in een veld moeten invullen.
  • Vertel hem waarom je zijn e-mailadres of gsm-nummer vraagt.
  • Zeg op de actieknop wat er gebeurt zodra hij er op klikt.
  • Stel hem gerust met een positieve boodschap. Bijvoorbeeld ‘Je krijgt binnen de 24 uur antwoord.’

Huur een expert online verkopen met tekst in

Bel 0478 44 78 55 of stuur me een mailtje om te kijken hoe je enkel met tekst meer verkoopt met je website.

Krijg een offerte op maat van je bedrijf


Of mail me voor meer informatie.