Dierenuitvaartplan
Juiste woorden en toon voor een moment waaraan je niet wilt denken
Toen Dierenuitvaartplan mij contacteerde om tekst voor een video en hun website te schrijven, twijfelde ik niet. Mensen de kans geven om met een kleine som per maand de crematie van hun huisdier te financieren: ik zette er graag mijn schouders onder. “We zijn blij dat we met hem samenwerkten. Hij vond de juiste woorden en toon voor een gevoelig onderwerp en is een man van zijn woord.”
Op en top professioneel
Joyce Boden van dierencrematorium Amicitia, het bedrijf achter het Dierenuitvaartplan: “In freelancer.be ben ik op zoek gegaan naar freelance copywriters. Het voorstellingstekstje van Koen sprak mij het meeste aan. Ik nam ook contact op met andere freelancers, maar aan het antwoord van Koen zag ik meteen dat hij heel professioneel werkt.”
“Heel wat freelancers waren bijvoorbeeld niet bereid om met ons kennis te maken en de opdracht persoonlijk te bespreken. Koen kwam daarvoor van het Leuvense naar Sint-Truiden en nam uitgebreid zijn tijd. Hij vroeg zelfs om hem kort rond te leiden zodat hij tijdens zijn schrijfwerk voor ogen zag waarover hij schreef.”
Juiste woorden voor gevoelig onderwerp
“Het Dierenuitvaartplan is het eerste uitvaartplan voor huisdieren in België. Het was niet vanzelfsprekend om dat op de markt te brengen, want het is een gevoelig onderwerp. Weinig mensen zijn met het overlijden van hun huisdier bezig. Ze willen er niet aan denken. De juiste woorden en toon zijn daarom enorm belangrijk, net als de afwegingen die je maakt om tot die woorden te komen. Voor ons reden genoeg om dat werk in handen te geven van een professional zoals Koen.”
Helder, duidelijk en begrijpelijk
“Zijn teksten zaten meteen voor 95% goed. Er waren nog weinig aanpassingen nodig. Hij schrijft heldere, duidelijke teksten die iedereen begrijpt. We zagen veel dingen terugkomen die hij had opgepikt tijdens ons persoonlijk overleg. Hij hield ook rekening met de opmerkingen die de webbouwer en de producer van de video hadden. Toen de producer vroeg om het scenario iets minder hard en nog wat gevoeliger te maken, paste hij de tekst prima aan.”
Voorstellen voor sterkere website
“Hij deed verschillende voorstellen om onze website sterker en overtuigender te maken. Voorbeelden? Op onze homepagina staan nu 6 garanties en getuigenissen en in onze onlineberekeningstool andere tekstjes. Met overtuigende argumenten gaf hij aan waarom hij die voorstellen deed. Onze webbouwer nam ze bijna allemaal over.”
Man van zijn woord
“Het is prettig werken met Koen. De communicatie via mail en telefoon gaat vlot, hij antwoordt snel en volgt alles goed op. Het was aangenaam om zien dat hij feedback zonder verpinken verwerkt en voor correctierondes niets aanrekent. We hebben zoals veel bedrijven al genoeg ervaring met mensen die nooit reageren of gemaakte afspraken niet nakomen. Op Koen kun je rekenen. Hij is een man van zijn woord.”
Aangeraden aan andere bedrijven
“Over zijn werk zijn we dan ook heel tevreden. We hebben andere bedrijven al aangeraden om met hem samen te werken. Hebben we nog een project waarvoor we professionele copy nodig hebben? Dan is hij onze 1e keuze.”