Respons-copywriting voor direct mailing
Direct mailing: krachtiger dan e-mail
Direct mail: hoog antwoordpercentage
Direct mail? Daar ben ik zware fan van. Waarom? Omdat een verkoopbrief je veel meer respons oplevert dan een e-mailing. Veel meer mensen openen een enveloppe op naam dan een zoveelste reclamemail in hun inbox.
En wat nog belangrijker is: van de mensen die je direct mail openen en lezen, reageren er ook veel meer. Bedrijven die direct mails versturen? Die moeten stuk voor stuk toegeven dat het antwoordpercentage gemakkelijk dubbel zo hoog is als bij een e-mailing.
Met direct mailing val je op
Je privémailbox wordt elke dag overspoeld met reclamemails. Logisch dat je ze verwijdert zonder ze zelfs maar te openen. Maar hoeveel direct mails krijg je in je brievenbus? 1 per week? Zo’n persoonlijke enveloppe op naam, die valt op. En nodigt gewoon uit om geopend te worden.
Ja, ik wil meer reactie op mijn direct mailings
Stuur me eerst een vrijblijvende offerte per mail
Ga in dialoog met je klanten
Hoe je met een direct mail scoort? Ga in gesprek met je klanten. Want je brief is eigenlijk een verkoopgesprek op papier. Met een warme, eerlijke en persoonlijke tekst overtuig je je doelgroep om je product of dienst te kopen of te bestellen, zich te abonneren of een storting te doen.
Met sterke argumenten leid je hen naar je doel: reageren. En waarom benadruk ik ‘eerlijk’? In een direct mail pak je ook de tegenargumenten van je doelgroep en zelfs de op het eerste gezicht nadelen van je product of dienst aan. Je brief is ideaal om ze te ontkrachten en je lezers gerust te stellen.
Direct mailing: meer dan een brief
In een enveloppe raak je meer dan alleen een brief kwijt. Enkele winners die de respons op je direct mail nog een keer verhogen?
- Een leaflet of folder
- Een aparte antwoordkaart
- Een geschenkje
Ja, ik wil meer reactie op mijn direct mailings
Stuur me eerst een vrijblijvende offerte per mail
Je copywriter doet je lezers reageren
Het geheim van een goede direct mail? Die:
- Trekt al met de eerste zin de aandacht van je klanten.
- Laat de lezers aan je lippen hangen.
- Pakt hen mee tot op het einde van je brief.
- Vat met onder meer tussentitels, onderlijnde woorden en een PS je boodschap samen.
- Doet je lezers ‘ja’ zeggen op je aanbod én reageren.