Seo-copywriting
SEO-copywriting die je website doet scoren in Google
SEO-teksten waar Google handen en vingers bij aflikt
SEO. Search Engine Optimization. Search wat? In eenvoudig Nederlands uitgelegd: SEO-copywriting laat zoekmachines zoals Google op basis van slimme SEO-teksten je website snel vinden en hoog in hun resultatenlijst plaatsen. Liefst helemaal bovenaan natuurlijk. En dát is wat je wilt: klanten en prospects die online je producten of diensten zoeken, krijgen je website als een van de eerste keuzes om te bezoeken.
SEO-copywriting: gebruik veelgezochte trefwoorden
Hoog scorende SEO-teksten? Die gebruiken trefwoorden of trefwoordengroepen waarop we met zijn allen googelen. Bijvoorbeeld ‘webteksten‘ of ‘webteksten schrijven’. Je SEO-copywriter zet ze op de juiste plaatsen, in de juiste hoeveelheid. En gebruikt ook synoniemen ervan. En dát laat Google zeggen: “Dit is de beste website die ik voor dit trefwoord vind.”
Ik wil SEO-teksten die mijn website bovenaan in Google zetten
SEO-copywriting: 1 pagina, 1 trefwoordengroep
Let op: voor de gemakkelijkheid verschillende trefwoorden op een pagina plaatsen, werkt niet. Een gouden regel: gebruik 1 trefwoord of trefwoordengroep per pagina. Pas dan werkt SEO-copywriting optimaal.
Je SEO-copywriter schrijft teksten met inhoud
Trefwoorden gebruiken op strategische plaatsen: mooi is dat. Google smult ervan. Maar wat met je klanten en prospects? Zij zijn géén zoekmachine: zij zoeken harde informatie die hen overtuigt om voor je te kiezen. Daarom is ook voor SEO-teksten de inhoud het allerbelangrijkste. SEO-trefwoorden overhalen je klanten niet. Dat doet de inhoud. Je SEO-copywriter combineert de 2 tot een vloeiend geheel.
Ik wil SEO-teksten die mijn website bovenaan in Google zetten
Je SEO-copywriter overtuigt je bezoekers al in Google
Google toont in zijn resultatenlijst 3 zaken per webpagina: de titel, de url en een paginabeschrijving. En het is die paginabeschrijving die bij heel wat pagina’s een rommeltje is. Nochtans: het is de perfecte plaats om surfende klanten voor je te laten kiezen. Weet je er zelf geen raad mee? Je SEO-copywriter wél.
SEO-copywriting: maar 1 deel van je SEO-strategie
SEO-teksten zijn maar 1 onderdeel van een goed scorende SEO-website. Even belangrijk zijn de technische kant van je website en het aantal sites dat naar je webpagina’s linkt. En dat laat je over aan je webbouwer of je SEO-specialist. Maar de beste leverancier van je SEO-teksten? Dat blijft je SEO-copywriter.
Ik wil SEO-teksten die mijn website bovenaan in Google zetten
Ik ben je SEO-copywriter
Wervelende en wervende SEO-teksten nodig die hoog scoren in zoekmachines? Ik schrijf ze voor je.