Koen Bruelemans

E-mailing

Een e-mailing schrijven die je klanten openen én lezen

Een e-mailing schrijven: wondermiddel?

E-mailmarketing. Elk bedrijf gebruikt het volop. Logisch ook. Een e-mailing verstuur je met één klik én is spotgoedkoop. Reactie gegarandeerd. Alleen: hoeveel? Reageert 1 procent van de ontvangers? Of 15? Een gigantisch verschil. Je opdracht: een e-mailing schrijven die doel treft. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want een slechte e-mail jaagt je potentiële klanten mijlenver weg.

Een e-mailing schrijven? Val op

Het grote nadeel van e-mailings? Iedereen doet het. Mailboxen puilen uit van reclamemailings. De meeste daarvan verdwijnen ongelezen meteen in de prullenbak. Tenzij de ontvanger een voordeel ziet. En de e-mail opent én leest. Dat is je opdracht: je e-mailing eruit laten springen. Met een onderwerp dat tot de verbeelding spreekt en je klant nieuwsgierig maakt.

Ik wil een e-mailing die mij klanten oplevert

E-mailing schrijven: krachtig

Zodra je e-mailing het scherm van de ontvanger vult, moet die onmiddellijk scoren. Met tussentitels, opsommingslijsten en woorden in vet die de aandacht van je lezer trekken. Met een zinderende tekst die met elk woord je aanbod duidelijk maakt. En met een overduidelijke call-to-action die je lezer laat doen wat jij wilt. Je e-mailing is eigenlijk je online verkoopbrief.

Landingspagina: meer reactie op je e-mailing

Wat is een landingspagina? Een naadloze verbinding tussen je e-mailing en je website. Een webpagina die de lezer tot klant converteert. Op een landingspagina schreeuw je je aanbod nog eens van de daken. Zet je het voordeel voor de lezer nog eens extra groot in de verf. En maak je overduidelijk wat de lezer moet doen om op je aanbod in te gaan. En van de voordelen te genieten.

Ik wil een e-mailing die mij klanten oplevert

Ik zorg dat je e-mailing scoort

Laat je ervaren copywriter een e-mailing schrijven die scoort.