Koen Bruelemans

Blog

Copywriting

Koppen schrijven die werken

16 januari 2017 door Koen Bruelemans

Elke tekst heeft een kop of titel. Of het nu om advertentie gaat, om een verkoopbrief of een artikel voor je bedrijfsblad. Die kop is het belangrijkste onderdeel van je tekst. Hij trekt de aandacht.

Een goede kop? Die nodigt uit om verder te lezen. Een slechte kop? Die zorgt ervoor dat je tekst gewoon niet gelezen wordt, hoe schitterend je hem ook geschreven hebt.

Daarom alvast 3 korte tips om koppen te schrijven die werken:

  • Verwerk een voordeel voor de lezer in je kop. Bij elke tekst die we lezen, vragen we ons af ‘is dit interessant voor mij’? Als dat zo is, lezen we verder. Anders niet.
  • Gebruik een kop die nieuws aankondigt. We zijn allemaal op zoek naar nieuws. Alles wat nieuws is of wat nieuw is, interesseert ons. Een kop met het woord ‘nieuw’ erin werkt dan ook gegarandeerd.
  • Wek nieuwsgierigheid op. En combineer dat met een voordeel. Of met het brengen van nieuws.

 

Deel via: