Koen Bruelemans

Verkoopbrief

Een verkoopbrief schrijven die je kassa doet rinkelen

Waarom een verkoopbrief schrijven?

De naam zegt het zelf: een verkoopbrief is een brief die je producten of diensten verkoopt. Vergelijk het met een verkoper of vertegenwoordiger die een klant of prospect moet overtuigen. Alleen: een verkoopbrief doet dat op papier. Een mailing schrijven is er ideaal voor: je spreekt je klant of prospect rechtstreeks aan, geeft informatie en argumenten.

Je brief moet in 20 seconden overtuigen

20 seconden. Zoveel tijd neemt je klant of prospect om te beslissen of hij je brief leest. Of hem rechtstreeks in de papiermand kiepert. Op die tijd moet je de lezer overtuigen om je mailing van a tot z te lezen. Want je klant scant je verkoopbrief razendsnel, op zoek naar voordelen. Een scorende brief schrijven? Dat is inhoudelijk én visueel de aandacht van je klant trekken.

Laat mijn kassa rinkelen met een knaller van een verkoopbrief

Verkoopbrief schrijven = verkopen

Je brief moet je klant onmiddellijk duidelijk maken wat je voor hem in petto hebt. Daar speel je meteen op in. Val meteen met de deur in huis: het voordeel voor je klant of prospect moet meteen in de openingsalinea van het papier spatten, liefst al in de openingszin. En met elk ander woord moet je zijn aandacht vasthouden. Zodat hij uiteindelijk doet wat jíj wilt: reageren.

Eén adres voor je verkoopbrief: Koen

Je mailing zelf schrijven of laten schrijven door een medewerker? Neem het zekere voor het onzekere: schakel een ervaren copywriter in. Je eerste stap: bellen of mailen.